Proč jsou PR články tak často používány

Reklam máme nejrůznější druhy. Ač tou nejběžnější a asi i nejznámější je ta televizní, není ani zdaleka jediná. Například zde máme tu tiskovou. Jako většina, i ona se rozděluje do několika druhů. Jsou to klasické barevné reklamy, které vidíte v novinách a časopisech, a PR články https://www.seolight.cz/revolucni-pr-clanky. Ty v novinách prakticky nenajdete, jsou vyloženě doménou časopisů. O co se jedná?ranní káva s časopisem
 
Jsou to reklamní články, které jsou napsány tak, jako by tvořily běžnou součást daného časopisu. Někdy mohou být dokonce i formou rozhovoru. Mají tak zvýšit důvěryhodnost u čtenáře, který si má myslet, že čte klasický časopisový článek, nikoliv reklamu.
 
Samozřejmě musí být jasně označeno, že se jedná o placenou propagaci. To se většinou dělá natištěním slov „public relation“ na stránku, kde onen PR článek najdeme. Ovšem většinou je to psáno malým písmem a vytištěno někde stranou, neboť kdyby bylo hned na první pohled jasné, že se jedná o reklamu, pak by to popřelo celý princip tohoto způsobu propagace.
 
Proč je ale mezi obchodníky tento typ tak oblíbený? Koneckonců najdeme v jednom čísle časopisu minimálně dva až tři, více či méně kvalitní.
 
Odpověď zní, že je to proto, že tato strategie funguje. Je mnoho lidí, převážně ze starší generace, kteří si nevšimnou napsaného oznámení, že jde o reklamu, zvláště když je napsané tak malým písmem, že jej lidé se slabým zrakem častokrát ani nedokážou přečíst. A vzhledem k tomu, že jsou pak přesvědčeni o tom, že daný produkt doporučil jejich oblíbený časopis, který považují za důvěryhodný, je tu i mnohem věští šance, že si danou věc koupí.na sobě položené rozevřené časopisy
 
Ano, je třeba uznat, že se jedná o poněkud nečestný typ propagace. Avšak pokud splňuje veškeré zákonem dané náležitosti, pak je legální. Nezbývá tedy nic jiného, než být ostražití a poučit i naše prarodiče, že něco takového existuje, aby si na to dali pozor a nenaletěli. Jelikož nebudeme si nalhávat, tento způsob propagace využívají hlavně firmy, jejichž zboží není zrovna příliš kvalitní.